Syge børn

Vi modtager ikke syge børn, og vi vil bede jer være særligt opmærksomme på feber, forkølelse, utilpashed m.m.
Syge børn har krav på stille og rolige omgivelser med en voksen omkring sig.
Det er vigtigt at der tages hensyn til jeres barn, til de øvrige børn, samt de voksne.

Barnet anses for at være raskt, når det er feberfrit og almentilstande er upåvirket. Det vil sige at man skal være frisk i 48 timer og kunne følge en dagligdag i vuggestuen.
Herudover er der særlige corona-regler der er gældende, hvis det er corona-relateret.

I tilfælde af at jeres barn kommer til skade eller bliver syg i Labyrinten, er det vigtigt at vi har jeres telefon numre, både privat og til arbejdet. Så har vi mulighed for at få fat i jer.
Barnet SKAL hentes hvis det er utilpas/ sygt, så hvis man ikke selv kan hente, er det vigtigt for os at der en 3. prioritet, hvor vi også har et telefon nummer.

I forbindelse med kroniske sygdomme, der kræver medicingivning, påtager vi os opgaven, ud fra lægens instruktion og vejledning. Dette aftales med personalet.