Årshjul

Årsplan 2023

Vi arbejder ud fra de 6 læreplanstemaer hele året: "Social udvikling",  "Alsidig personlig udvikling" , Natur, udeliv og science", " Kultur, æstetik og fællesskab", " Kommunikation og sprog", og " Krop, sanser og bevægelse".. Vi arbejder i små læringsgrupper basseret på "sprogtrappen" og det enkelte barns udvikling. Hele dagen består af læring  også i : garderoben, på badeværelset på legepladsen, i spisesituationen, hvor vi fokuserer på barnets selvhjulpenhed..

Vi har gennem hele dagen fokus på barnets sproglige udvikling,  både i rutine situationer, læringsgrupper og legemiljøer. Vi sætter ord på alting, alt hvad vi gør, ser og oplever sammen med børnene, også de små, som endnu ikke mestrer det talte sprog. Det er vigtigt med gentagelser for at understøtte barnets sproglige kompetencer.

Derudover fejrer vi  traditioner som : Fastelavn, Påske, Bag for en sag. Sommerfest, Jul.